MARSİFED
MARMARA VE İÇ ANADOLU SANAYİ VE İŞ DÜNYASI FEDERASYONU
ANA TÜZÜĞÜ
Kuruluş Hükümleri
Madde 1
Federasyon Adı ve Yerleşim Yeri
Federasyonun adı “MARSİFED (Marmara ve İç Anadolu Sanayi ve
İş Dünyası Federasyonu)”dur. Bundan sonra kısaca “Federasyon” olarak
anılacaktır.
Merkezi Bursa’dadır.
Madde 2
Federasyonun amacı ve bu amacı gerçekleştirmek için
Federasyonca sürdürülecek çalışma konuları ve çalışma biçimleri.
A - Federasyonun Amacı
Marmara ve İç Anadolu Bölgeleri sınırları içerisinde
faaliyet gösteren, ortak ilke ve hedefleri benimseyen, kuruluş amaçları aynı
sanayici ve işadamları derneklerinin ortak sesi olarak bölgesel, sektörel ve
ulusal ekonomik politikalarının oluşturulmasına katkıda bulunmak, bölgesel ve
sektörel kalkınma vizyonları geliştirerek uluslararası entegrasyona ve rekabet
gücünün artırılmasına yardımcı olmak, projeler geliştirmek, iş dünyasını
ilgilendiren
sorunları ve çözüm önerilerini kamuoyuna, yetkili kurumlara duyurmak
amacıyla, üyeleri arasında güç birliği sağlayarak ortak çalışma zemini
oluşturmak;
Ülkemizin ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkıda
bulunmak üzere, Atatürk’ün gösterdiği çağdaş uygarlık hedefini esas alarak
bölgesel ve sektörel potansiyellerin en iyi şekilde değerlendirilmesi için
faaliyetlerde bulunmak, demokratik, laik, etkin hukuk devleti anlayışı içinde,
sivil toplumun kurumsallaşması ve özel girişimciliğin yaygınlaşmasına çalışmak,
sanayici ve işadamlarının sorunlarına sahip çıkarak toplumdaki öncü ve
girişimci niteliklerini geliştirmek üzere bağımsız bir platformda, temsil tabanı
geniş, güçlü bir örgütlenme gerçekleştirmektir.
B – Bu amacı gerçekleştirmek için Federasyonca
sürdürülecek çalışma konuları ve çalışma biçimleri.
Federasyon, amacı doğrultusunda temsil ettiği iş
dünyası kesimine öncelik vermek üzere:
piyasa ekonomisinin hukuki, kurumsal ve sosyal
altyapısının geliştirilmesi, ülke ekonomisinin istikrar içinde büyümesi için
katkıda bulunur; iş dünyasında etik değerlerin oluşturulmasına, toplumsal
sorumluluk bilinciyle
faaliyette bulunulmasına yönelik çalışmalar yapabilir;
dünyadaki teknolojik gelişmeleri yakından takip eder, iş dünyasının araştırma
geliştirme faaliyetlerini artırması, teknoloji üreten ve ihraç eden bir konuma
gelmesi yönünde
gayret gösterir, destek verir;
iş dünyasının küresel boyutta belirgin ve kalıcı bir yer
edinmesine yönelik faaliyetlerde bulunabilir; şirketlerin ulusal ve küresel
rekabet gücünü artırıcı çalışmalar yapabilir; yatırımların ve ihracatın önünü
açacak politikaların oluşturulması ve uygulanması için gerekli girişimlerde
bulunabilir, yol gösterici çalışmalar yapabilir; kalite ve verimlilik
anlayışının gelişmesi için çaba gösterebilir;
eğitim-öğretim faaliyetlerinin istihdam ve ekonomik
gereksinmelerle uyumlu bir şekilde gerçekleştirilmesine destek olabilir,
gerekli sağlık altyapısının geliştirilmesi yönündeki çalışmaları teşvik
edebilir; üniversiteler ve bilimsel araştırma kuruluşları ile işbirliği
yapabilir; toplumda girişimcilik ruhunun yaygınlaşması için çalışmalar
yapabilir; bölgesel gelişmişlik farklılıklarının giderilerek dengeli bir
kalkınmanın sağlanması yönünde çaba gösterir, bölgesel ve sektörel planlama
çalışmaları yapabilir;
toplumsal uzlaşma bilincinin gelişmesi, işçi ve işveren
kesimlerinin ulusal kalkınmaya odaklı işbirliği ve uyum içinde birlikte
çalışmaları için gerekli girişimlerde bulunur, bu yönde faaliyetler yapar;
uluslararası ilişkilere önem verir; kurumsal, sektörel ve ulusal düzeylerde
deneyim alışverişi, işbirliği ve ortak girişim olanaklarını geliştirmeye
çalışır; uluslararası faaliyette ve işbirliğinde bulunabilir, yurt dışında
kurulmuş dernek veya kuruluşlara üye olarak katılabilir; insan kaynakları ve
doğal kaynakların teknolojik yeniliklerle desteklenerek en etkin biçimde
değerlendirilmesini, verimlilik ve kalite yükselişini sürekli kılacak ortamın
yaratılması yoluyla rekabet gücünün artırılmasını hedef alan politikaların
oluşturulmasına katkıda bulunur; görüş ve öneriler geliştirerek bunları gerekli
resmi ve özel şahıslara ve kamuoyuna iletebilir, amacı doğrultusunda düşünce ve
hareket birliği oluşturabilir;
gayrimenkule tasarruf, ipotek dahil olmak üzere
gayrimenkuller üzerinde her nevi ayni, irtifak, kira, şuf’a gibi haklar
iktisap, tesis, terkin ve fek edebilir; elde edeceği kazancı federasyona gelir
kaydederek üyeleri arasında paylaştırmamak, sadece kendi amacı doğrultusunda
kullanmak kaydıyla, kazanç elde etmek ve örnek teşkil etmek, öncülük veya
liderlik yapmak üzere Genel Kurul kararıyla anonim ortaklıklara iştirak
edebilir, iktisadi işletmeler ve vakıflar kurabilir; amaçlarını gerçekleştirmek
için konfederasyon kurabilir; kurulmuş olan konfederasyona katılabilir; yasal
koşulları yerine getirmek kaydı ile yurtiçi ve yurtdışındaki benzer amaçlı
kuruluşlarla ilişki kurabilir, ortak çalışmalar yapabilir. Aynı amaçla
yurtdışında kurulmuş konfederasyonlara üye olabilir; her türlü bilimsel,
sosyal, kültürel, popüler, teknik toplantılar, geziler vb. düzenleyebilir;
araştırma, inceleme, etüdler vb. yapabilir;
yardım ve bağış alır ve verir; koşullu ve koşulsuz
vasiyetleri kabul edebilir.
İKİNCİ BÖLÜM
Üyelik Hükümleri
Madde 3
Üyelik Koşulları
Federasyona üyelik için başvuracak dernekler;
(a) Federasyona üye diğer derneklerle kuruluş amaçları aynı,
(b) tüzel kişiliği kazanmış,
Federasyon gelirlerine temel oluşturan aidat ve katkı
paylarını ödeme gücüne sahip,
yasak faaliyetlerde bulunmayan, fesihlerine karar verilmemiş
veya fesihleri için herhangi bir çalışma başlamamış, kuruluş amaç ve şartlarını
kaybetmemiş, acze düşmemiş, kendiliğinden dağılmış sayılmamış, kapatılmaları
nedeniyle aleyhlerinde takibatta bulunulmamış veya valiliklerce faaliyetten
alıkonulmamış, tasfiyeye girmemiş, dernek merkezini ismini taşıdığı yerin ait
olduğu coğrafi bölge sınırları içinde kurmuş, Federasyon iç yönetmelik
hükümlerine uymayı taahhüt etmiş olmalıdırlar.
Madde 4
Federasyonun Kurucu Üyeleri
Federasyon, aşağıda adları ve adresleri yazılı olan
dernekler tarafından kurulmuştur.
Merkezi BURSA’ da bulunan
Bursa Sanayicileri ve İşadamları Derneği (BUSİAD)
V. Celal Beysel
Kültürpark İçi Arkeoloji Müzesi Yanı BURSA
Merkezi EDİRNE’ de bulunan
Edirne Sanayici ve İşadamları Derneği ( EDSİAD)
Okyar Yayalar
Balıkpazarı Cd. Atıl İş Mrk. K.1 EDİRNE
Merkezi İSTANBUL’da bulunan
Türkiye Genç Sanayici ve İşadamları Derneği (TÜGİAD)
Hayati Kaya
İstiklal Cd. No: 286 Odakule Kat:14 Tepebaşı, Beyoğlu
İSTANBUL
Merkezi BURSA’da bulunan
Genç Sanayici İşadamları ve Yöneticileri Derneği (GESİAD)
Denizhan Sezgin Buttim C Blok BURSA
Merkezi BALIKESİR / BANDIRMA’da bulunan
Bandırma Sanayici ve İşadamları Derneği (BANSİAD)
Metin Yalçınkaya
Balıkesir Asfaltı, Ömerli Köy Yolu Üzeri 1. Km. BANDIRMA
Merkezi BURSA / ORHANGAZİ’de bulunan
Orhangazi Sanayicileri ve İşadamları Derneği (ORSİAD)
Necdet Utkanlar
Cami Kebir Mh. Kayım Hafız Sk. Poyraz İşhanı No:1 D:5
Orhangazi / BURSA
Federasyonun kurucuları, üyelik talebinde bulunan
derneklerin üye olabilmeleri için aşağıdaki ilkelere uymalarını
benimsemişlerdir. Buna göre Federasyona üye olmak isteyen dernekler;
Türkiye’nin kalkınmasında özel sektöre dayalı sanayileşme ve girişimciliğin
önemini kavramış olmalı, ülke kalkınmasının önündeki engellerin ancak köklü ve
bilimsel temeli olan reformlarla aşılabileceğini inancını taşımalı, Atatürk’ün
çizdiği çağdaş uygarlık hedefine, laik, demokratik ve insan haklarına saygılı
bir hukuk devletine, piyasa ekonomisinin erdemlerine inanmalı, sosyal
sorumlulukların ve etik değerlerin bilincinde olmalı, ülkemizde hızlı
kalkınmanın, ancak bölgesel ve sektörel potansiyeller ile insan sermayesini en
iyi şekilde değerlendirmekle mümkün olacağı inancıyla, bu doğrultuda çaba
göstermeli, Avrupa Birliği üyeliğini çağdaş ekonomik ve sosyal kalkınmanın
önemli bir aşaması olarak değerlendirmeli,
hiçbir şekilde politik, etnik, dinsel, bölgesel vb.
ayrımcılık yapmamalı, ismini taşıdığı yöre veya faaliyet alanı olarak
belirlediği sektöre ilişkin çalışmalar yaparak
uluslararası/ulusal/bölgesel/yerel kalkınmada insiyatif almış olmalı, üye
yapısı ile, ismini taşıdığı yöre veya faaliyet alanı olarak belirlediği
sektörün ekonomik gücünü temsil edebilmelidir.
Madde 5
Üyelik Türleri
Federasyona katılacak aynı amaçlara sahip dernekler için iki
tür üyelik vardır:
Asil Üyeler :
Üyeliğin gerektirdiği her türlü sorumluluğu üstlenmiş,
üyelik haklarından yararlanan, federasyon iç yönetmeliğine uymakla yükümlü olan
üye derneklerdir.
Fahri Üyeler :
Fahri üyeler, seçme ve seçilme hakkı ile zorunlu mali
yükümlülüğü olmayan, gözlemci
niteliğindeki derneklerdir. Fahri üyelik bir çalışma dönemi
içindir; dönem sonunda kendiliğinden sona erer.
Madde 6
Üyelik İşlemleri
Federasyona üyelik işlemleri aşağıda gösterilmiştir:
Federasyona girmek için 2. maddede belirtilen il veya
ilçelerin sınırları içinde faaliyet gösteren ve 3. maddedeki koşulları yerine
getiren bölgesel ve sektörel nitelikli, kuruluş amaçları aynı sanayici,
işadamları, girişimci dernekleri, kendi Genel Kurullarında karar aldıktan
sonra, Federasyon amaç ve faaliyet alanları ile ana tüzük hükümlerini kabul
ettiklerini, gerekli üyelik koşullarını yerine getireceklerini belirten bir
üyelik dilekçesi ile yazılı olarak müracaat ederler. Aday derneğin üyelik isteğinin
işleme konulabilmesi için en az iki üye derneğin önerisi şarttır.
Yönetim Kurulu, başvuruları en çok 30 gün içinde, üyeliğe
kabul veya isteğin reddi şeklinde karara bağlayıp, sonucu aday derneğe yazılı
olarak duyurur. Aday derneğin Federasyon üyeliğine kabul edilmesi üzerine kayıt
işlemleri yapılır. Aylık ve yıllık aidat ve katkı paylarının gereken bölümü
alınır. Bu ödemeler yapılmadıkça Federasyon üyeliği kazanılamaz.
Bu Tüzükte ve ilgili kanunlarda aksine hüküm olmayan
hallerde, üye dernekler eşit haklara sahiptirler. Münhasıran sahip oldukları
eşit haklar bakımından, Federasyona üye derneklerin, üye sayılarına ve
Federasyon Genel Kurulunda derneği temsil edecek delege sayılarına bakılmaz.
Madde 7
Üyelikten Ayrılma
Federasyon üyeliğinin sona ermesi, üyelikten çıkma veya
üyelikten çıkarılma şeklinde olur. Hiçbir üye dernek, Federasyonda üye kalmaya
zorlanamaz. Her üye dernek, yazılı olarak bildirmek kaydıyla, Federasyondan
çıkma hakkına sahiptir. Federasyon üyeliğinden çıkan veya çıkartılan üye
dernekler, üyelikte bulundukları sürenin birikmiş borçlarını ödemekle
yükümlüdürler. Mevzuatta belirtilenlere ek olarak; özürsüz olarak çalışma ve
toplantılarda temsil edilmeyen, verilen görevleri yapmayan, görev almaktan kaçınan
ve Federasyonun yaşamasına, amaç ile faaliyet konularına ilgisiz kalan,
Federasyona üye olma koşullarını yerine getirme vasfını kaybeden ve Federasyon
Ana Tüzüğü hükümleri ile Federasyon iç yönetmeliği, Genel Kurul ve Yönetim
Kurulu kararlarına aykırı davranan üye dernekler, Federasyon Yönetim Kurulu
tarafından verilecek bir kararla üyelikten çıkartılabilirler. Bu karar
gerekçeli olarak üye derneğe yazı ile bildirilir. Üye derneğin, bir ay içinde
bu karara itiraz hakkı saklıdır. İtiraz halinde durum, kararı veren kurulca
yeniden incelenir. Yönetim Kurulu ilk kararında ısrar ederse, bu durum üye
derneğe yeniden yazılı olarak bildirilir. Bir yıla ait ödentilerini, yıl içinde
yazılı tebliğe rağmen ödemeyen üye dernekler, Yönetim Kurulu kararı ile
Federasyon üyeliğinden çıkartılırlar. Ancak çıkartılmadan önce, üyeye yıllık
ödentisini ödemesi için gönderilecek taahhütlü mektubun tebliğinden sonra iki
ay beklenilmesi gerekir.
Üyelikten çıkartılan üye dernek, kendisine bildirilen karara
karşı Federasyon yönetim kurulu aracılığı ile itiraz edebilir. İtiraz ilk Genel
Kurul toplantısında görüşülür ve karara bağlanır. İtirazın karara bağlanmasına
kadar üye derneğin hak ve yükümlülükleri devam eder. Üye derneğin süresinde
itiraz etmemesi veya itirazın Genel Kurulda reddedilmesi halinde, Federasyon
Yönetim Kurulu üyenin kaydını siler. Ayrılan veya çıkartılan üye dernek, tüm
ödenti borçlarını ödemediği takdirde, Federasyon yasal yollara başvurur.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Yönetim Hükümleri
Madde 8
Federasyon Organları
Federasyonun zorunlu organları aşağıda gösterilmiştir:
1. Genel Kurul
2. Yönetim Kurulu
3. Denetleme Kurulu
Federasyonun faaliyetlerini daha etkin yürütebilmesini
teminen, yukarıda belirtilen yasa gereği zorunlu olanlara ilaveten, ayrıca
aşağıdaki organlar da ihdas edilmiştir:
4. Danışma Kurulu
5. Genel Sekreterlik
Madde 9
Genel Kurul
A. Genel Kurul Görev ve Yetkileri
Genel Kurul, Federasyonun en yetkili karar organı olup görev
ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir:
(a) Yasalar ile Federasyon ana tüzüğü hükümleri
doğrultusunda gerekli kararları almak, iç yönetmelikleri onaylamak,
(b) çalışma dönemi çalışma programı ile yıllık bütçeleri,
gelir ve gider çizelgelerini görüşüp karara bağlamak,
(c) Federasyon organlarının asil ve yedek üyelerini seçmek,
(d) geçmiş çalışma dönemine ilişkin yönetim kurulu çalışma
raporu ile bilanço ve gelir gider çizelgelerini; denetleme kurulunun denetim
raporunu görüşüp onaylamak, yönetim ve denetim kurulu üyelerini ibra etmek,
(e) Federasyon ana tüzüğünün değiştirilmesine ilişkin
yönetim kurulu önerilerini görüşüp karar bağlamak,
(f) Federasyona kabul ve üyelikten çıkarmalar hakkında nihai
kararı vermek,
(g) Federasyona taşınmaz mal satın alınması veya satılması
konularında yönetim kuruluna yetki vermek,
(h) Federasyonun anonim ortaklıklara iştiraki, iktisadi
işletmeler ve vakıflar kurmasına karar vermek;
(i) Federasyonun uluslararası çalışmalarda bulunması, yurt
dışındaki kuruluşlara katılması veya bunlarla işbirliğinde olması için yönetim
kurulunun yaptığı öneriler hakkında karar almak ve gerektiğinde bu yetkisini
yönetim kuruluna devretmek
(j) Federasyonun feshine ve malvarlığının tasfiyesine karar
vermek,
(k) konfederasyonlara katılım kararını vermek;
konfederasyonda Federasyonu temsil edecek kişileri seçmek veya bu konuda
yönetim kuruluna yetki vermek
(l) Federasyon organlarını denetlemek, haklı neden oluşması
durumunda görevden almak,
(m) Federasyonun diğer bir organına verilmemiş olan işleri
yapmak, gerekli olan diğer konularda karar vermek.
(n) Federasyonun maddi ve manevi yönden güçlenmesi için
Yönetim Kurulu Üyelerine düşen görev, yetki, sorumluluklar ve yükümlülükleri
yönetmelikle tespit etmek.
B. Yıllık Olağan Toplantı
Genel Kurul, üye derneklerin gösterecekleri delegeler ile
Yönetim Kurulu ve Denetleme Kurulu üyelerinden oluşur. Federasyon Genel Kurulu
üç yılda bir olağan olarak Şubat ayında toplanır ve katılma hakkı bulunan
delegelerin yarıdan bir fazlasının katılması ile çalışmalarına başlar.
C. Genel Kurulun oluşması
Üye derneklerin Genel Kurula gönderebilecekleri delege
sayısı, dernek üye sayılarına göre aşağıdaki gibi gruplanmıştır. Buna göre;
üye sayısı 100 veya daha az olan dernekler beş (5) delege,
üye sayısı 101 veya daha fazla olan dernekler on (10) delege
ile
Genel Kurulda temsil edilirler.
D. Genel Kurul Çağrı ve Toplantı Yöntemi
Federasyon Genel Kurulunun toplantıya çağrılmasında
uygulanacak yöntemler aşağıda
gösterilmiştir:
(a) Federasyon Yönetim Kurulu, Genel Kurula katılma hakkına
sahip üye dernekler ve delegeler çizelgesini saptar. Borçlarının ödenmesi için
borçlu üyelere uyarıda bulunur.
Bir önceki takvim yılı sonu itibariyle birikmiş borçlarını
ödememiş üye derneğin delegeleri Genel Kurul toplantısına katılamazlar, seçme
ve seçilme hakkına sahip olamazlar.
(b) Genel Kurula katılacak üye dernekler en az on beş gün
önceden, yapılacak toplantının ve bu toplantıda yeterli çoğunluk sağlanamadığı
takdirde düzenlenecek ikinci toplantının tarihi, saati, yeri ve gündemi yazılı
veya elektronik posta bildirilmek suretiyle toplaile ikinci toplantı arasında
bırakılacak süre yedi günden az atmış günden ntıya çağrılır. İlk toplantı fazla
olamaz.
(c) Toplantı yeter sayısı: Genel Kurul katılma hakkı bulunan
delegelerin salt çoğunluğunun, tüzük değişikliği ve Federasyonun feshi
hallerinde üçte ikisinin katılımıyla toplanır; çoğunluğun sağlanamaması
sebebiyle toplantının ertelenmesi durumunda ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz.
Ancak, bu toplantıya katılan üye sayısı, yönetim ve denetim kurulları üye tam
sayısının iki katından az olamaz. Genel Kurul toplantısı, bir defadan fazla
geri bırakılamaz.
(d) Genel Kurula katılacak üye dernek delegeleri, Yönetim
Kurulunca düzenlenen “Genel Kurul Üyeleri Çizelgesi”ndeki adları karşısına imza
atıp Genel Kurul Toplantısına girerler. İmzalanan çizelgeye göre, Genel Kurula
katılan delegelerin sayısı ile toplantı ve karar yeter sayıları bir tutanakla
saptanır.
(e) Gerekli çoğunluk sağlanmışsa, Genel Kurul toplantısı
Federasyon Yönetim Kurulu Başkanı veya görevlendireceği yönetim kurulu
üyelerinden biri tarafından açılır ve Genel Kurulu yönetmek üzere oluşturulacak
divana, hazır bulunan delegeler arasından, bir başkan, bir başkan yardımcısı ve
bir yazman seçilir.
(f) Genel Kurulda sadece gündemde yer alan maddeler
görüşülür. Ancak toplantıda hazır bulunan delegelerin en az onda biri (1/10)
tarafından yazılı olarak görüşülmesi istenen konuların gündeme alınması
zorunludur.
(g) Genel Kurula katılma hakkını elde etmiş delegelerin bir
oy hakkı olup oyunu kendisi kullanmak zorundadır. Vekaleten oy kullanılamaz.
Hiçbir delege temsil ettiği
Federasyon ile Konfederasyon arasındaki bir hukuki işlem
veya uyuşmazlık konusunda alınması gereken kararlarda oy kullanamaz.
Genel Kurul Toplantıları:
Olağan Genel Kurul;
a. Federasyon Olağan Genel Kurul toplantısının her yıl Şubat
ayında yapılması zorunludur. Bir defadan fazla geri bırakılmaz. Olağan Genel
Kurul toplantısının iki defa üst üste yapılamaması kendiliğinden sona erme
sebebidir.
b. Genel Kurul toplantıya Yönetim Kurulunca çağrılır.
Olağanüstü Genel Kurul;
c. Genel Kurul Yönetim veya Denetim Kurulunun gerekli
gördüğü hallerde ya da Federasyon delegelerinin beşte birinin yazılı isteği
üzerine Yönetim Kurulunca olağanüstü toplantıya çağrılır. Yönetim Kurulu, Genel
Kurulu bir ay içinde toplantıya çağırmazsa, delegelerden birinin başvurusu
üzerine sulh hakimi, Federasyon delegeleri
arasında üç delegeyi, Genel Kurulu toplantıya çağırmakla
görevlendirir. Olağan
Genel Kurul toplantısındaki usul ve esaslara göre yapılır.
d. Bütün üyelerin bir araya gelmeksizin yazılı katılımıyla
alınan kararlar ile Federasyon üyelerinin tamamının çağrı usulüne uymaksızın
bir araya gelerek aldığı kararlar geçerlidir. Bu şekilde karar alınması olağan
toplantı yerine geçmez.
Madde 10
Yönetim Kurulu
1. Yönetim Kurulunun Oluşumu.
Federasyonun yetkili icra organı olan Yönetim Kurulu, Genel
Kurul tarafından üç (3) yıllık çalışma dönemi için gizli oy veya açık oy ile
seçilir ve prensip olarak yirmi iki (22) asil ve yirmi iki (22) yedek üyeden
oluşur. Bu sayı Genel Kurul kararı ile olmak üzere değiştirilebilir. Eşitlik
halinde başkanın oyu iki oy olarak sayılır. Yönetim Kurulu üyelerinin çoğunluğu
aynı üye derneğin temsilcilerinden oluşamaz.
2. Yönetim Kurulunun Yedek Üyelerle Tamamlanamaması
Yönetim kurulu üye sayısı, boşalmalar sebebiyle yedeklerin
de getirilmesinden sonra üye tam sayısının yarısından aşağıya düşerse, Genel
Kurul mevcut yönetim kurulu üyeleri veya denetleme kurulu tarafından bir ay
içinde toplantıya çağırılır. Çağrının yapılmaması halinde derneklerden birinin
başvurması üzerine mahallin sulh hakimi üç delegeyi Genel Kurulu toplamakla
görevlendirir.
Federasyona üye derneklerin, Yönetim Kurulu için
gösterebileceği aday sayısı aşağıdaki gibidir.
Buna göre;
Üye sayısı 100 veya daha az olan dernekler en fazla iki (2)
aday gösterebilir,
Üye sayısı 101 veya daha fazla olan dernekler en fazla üç
(3) aday gösterebilir,
Aday gösterme, en fazla üyesi olan dernekten başlayarak en
az üyesi olana doğru devam eder.
İlk tur bittiğinde Yönetim Kurulu üye sayısı kadar aday
gösterilemezse en fazla üyesi olan dernekten itibaren yeni aday gösterilebilir.
Yönetim Kurulu Üyesi sayısı yakalandığında turlar sona erer.
3. Yönetim Kurulunun Çalışma Yöntemi
Yönetim Kurulu Genel Kurul sonrası yapacağı ilk toplantıda
kendi arasından bir başkan, en az dört başkan yardımcısı ve bir sayman seçer.
Başkanın katılamadığı yönetim kurulu toplantıları için başkan yardımcılarından
bir başkan vekili seçilir.
Yönetim Kurulunun çalışma yöntemi aşağıda gösterilmiştir:
(a) Başkanlık süresi üç (3) yıldır ve en fazla iki dönem üst
üste aynı göreve seçilebilir.
Daha sonra en az bir çalışma dönemi (üç yıl) geçmedikçe,
yeniden başkan seçilemez.
(b) Yönetim kurulu en az ayda bir kez toplanır ve
gerektiğinde olağanüstü toplantı yapabilir. Özürsüz olarak üst üste üç (3)
toplantıya veya özürlü olsa dahi, bir yıl içinde düzenlenen toplantıların
yarısından bir fazlasına katılmayan Yönetim Kurulu üyesinin üyeliği
kendiliğinden düşer. Yerine, bir hafta içinde sıradaki yedek üye çağrılır.
(c) Yönetim kurulunun toplantı yeter sayısı, üye tam
sayısının yarıdan bir fazlası ve karar yeter sayısı katılanların salt
çoğunluğudur.
(d) Yönetim kurulu Federasyon Başkanın çağrısı ve saptadığı
gündem doğrultusunda toplanır ve çalışmalarını yapar.
4. Yönetim Kurulunun Görev ve Yetkileri
Yönetim kurulunun görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir.
(a) Genel Kurul kararlarını uygulamak, Genel Kurul kararı
gerektirmeyen konularda, yasalar ve ana tüzük hükümleri doğrultusunda karar
almak ve uygulamak,
(b) Federasyonu temsil etmek, gerektiğinde temsil görevini
üyelerden birine veya bir üçüncü şahsa vermek,
(c) geçmiş çalışma dönemi faaliyet raporu ile bilanço ve
gelir gider çizelgelerini hazırlamak,
(d) yeni çalışma dönemi faaliyet programı ile yıllık bütçe,
gelir ve gider çizelgelerini hazırlamak ve Genel Kurulca onaylandıktan
sonra uygulamak,
(e) üyelik nitelik ve koşullarını yitiren, amaç ve hizmet
konularından uzaklaşan; bu ana tüzük
hükümleri ve Genel Kurul kararlarına aykırı hareket eden,
aykırı söz ve eylemlerde bulunan üyeleri disiplin kuruluna sevk etmek,
(f) Genel Kurul toplantılarının tarihini, saatini, yerini ve
gündemin saptamak, üyelere ve mülki amirliğe duyurmak,
(g) ortaklık, iktisadi işletme ve vakıf kurulmasına veya
kurulmuş ve kurulacaklara katılmaya karar vermek üzere Genel Kurula öneri
götürmek,
(h) Federasyon ana tüzüğünün değiştirilmesi ile
yönetmeliklerin hazırlanması ve değiştirilmesine ilişkin tasarılar hazırlamak,
(i) danışma kurulu üyelerini seçim için Genel Kurula
önermek,
(j) danışma kurulunun önerileri ile dilekleri hakkında karar
vermek,
(k) yukarıda sayılanlar dahil ve bunlarla sınırlı olmamak
üzere, yasa ve ana tüzük hükümleri uyarınca Genel Kurul yetkisine girmeyen
konularda, gerekli tüm kararları almak, uygulamada bulunmak;
(l) üye derneklerin görüşlerini alarak konfederasyon
delegelerinin genel kurul tarafından belirlenmesi
Madde 11
Denetleme Kurulu
Her türlü denetime açık olan Federasyonda iç denetim görevi
Denetleme Kurulu aracılığı ile yerine getirilir. Denetleme Kurulunun oluşumu ve
çalışma şekline ilişkin hükümler aşağıda gösterilmiştir:
(a) Denetleme Kurulu, Genel Kurul tarafından iki (3) yıl
için seçilir. Üç (3) asil ve üç (3) yedek üyeden oluşur.
(b) Denetleme kurulu, seçimi izleyen ilk toplantısında kendi
arasından bir başkan seçer.
(c) Federasyonda iç denetim esastır. Genel kurul, yönetim
kurulu veya denetim kurulu
tarafından iç denetim yapılabileceği gibi, bağımsız denetim
kuruluşlarına da denetim
yaptırılabilir. Genel kurul, yönetim kurulu veya bağımsız
denetim kuruluşlarınca denetim yapılmış olması, denetim kurulunun
yükümlülüğünü ortadan kaldırmaz.
Denetim kurulu; federasyonun, tüzüğünde gösterilen amaç ve
amacın gerçekleştirilmesi için sürdürüleceği belirtilen çalışma konuları
doğrultusunda faaliyet gösterip göstermediğini, defter, hesap ve kayıtların
mevzuata ve dernek tüzüğüne uygun olarak tutulup tutulmadığını, federasyon
tüzüğünde tespit edilen esas ve usullere göre ve bir yılı geçmeyen aralıklarla
denetler ve denetim sonuçlarını bir rapor halinde yönetim kuruluna ve
toplandığında genel kurula sunar.
Denetim kurulu üyelerinin istemi üzerine, her türlü bilgi,
belge ve kayıtların, federasyon yetkilileri tarafından gösterilmesi veya
verilmesi, yönetim yerleri, müesseseler ve eklentilerine girme isteğinin yerine
getirilmesi zorunludur.
Madde 12
Danışma Kurulu
1. Amacı
Danışma kurulu, federasyon amaçları ve faaliyet alanlarıyla
ilgili gelişmeleri değerlendirmek, federasyonun gelecekteki çalışmalarına ışık
tutacak görüş ve öneriler geliştirmek amacıyla oluşturulur. Kararları yönetim
kuruluna tavsiye niteliğindedir.
2. Oluşumu, Toplantı ve Karar Nisabı
Danışma Kurulu, Federasyonun görevdeki ve eski yönetim
kurulu başkan(lar)ı ile üye
derneklerin görevdeki yönetim kurulu başkanlarından oluşur.
Danışma Kurulu başkanı bir önceki Federasyon Yönetim Kurulu başkanıdır. İlk
dönem başkanlığı en yaşlı kurul üyesi yapar. Danışma Kurulu yılda en az bir
defa toplanır. Toplantı gündemini Danışma Kurulu başkanı belirler. Danışma
Kurulu başkanı, gerek gördüğünde toplantıları Federasyon ve üye derneklerden
daha geniş bir katılımla düzenleyebilir.
Toplantı yeter sayısı kurul üyelerinin yarısından bir
fazlası, karar yeter sayısı ise, toplantıya katılan kurul üyelerinin yarısından
bir fazlasıdır. Toplantıda alınan tavsiye kararları bir yazı ile yönetim
kuruluna bildirilir.
3. Danışma Kurulunun Görev ve Yetkileri
Danışma kurulunun görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir:
(a) Federasyon amaç ve faaliyet alanlarına ilişkin
değerlendirmeler yapmak, görüş ve öneriler geliştirmek,
(b) Üye dernekler arasında işbirliği ve dayanışmayı
geliştirici, Federasyona bağlılığı artırıcı çabalarda bulunmak,
(c) Yönetim Kurulu ve Genel Kurulun diğer konulardaki istek
ve dilekleri hakkında çalışmalar yapıp görüşlerini bildirmek.
Madde 13
Genel Sekreterlik
Federasyonun faaliyetleri, ilgili kanunlar ile Ana Tüzük'te
belirtilen esaslar çerçevesinde ve yetkili organların kararları uyarınca, Genel
Sekreterlik tarafından yürütülür. Genel Sekreterliğin çalışma düzeni, istihdam
koşulları, görev ve yetkileri iç yönetmelik hükümleri doğrultusunda Yönetim
Kurulu tarafından belirlenir.Dışarıdan atanan Genel Sekreter yönetim kurulunun
tabii üyesidir. Oy hakkı olmamakla beraber yönetim kurul toplantılarına
katılmakla yükümlüdür.
Madde 14
Çalışma ve Proje Grupları
Federasyon yönetim kurulu kararıyla, federasyonun amaçları
doğrultusunda yönetime yardımcı olmak üzere, geçici veya sürekli olarak çalışma
ve/veya proje grupları kurulabilir. Aksi belirlenmedikçe, çalışma gruplarının
görevleri yönetim kurulunun çalışma dönemi, proje gruplarının ise, proje
süresiyle sınırlıdır. Gruplar Federasyon Yönetim Kurulu tarafından kendilerine
verilen yetki ve sorumluluk sınırları içinde çalışırlar.
Grupların oluşturulmasında, üye derneklerin de katılım ve
desteğiyle Federasyon sınırları içindeki illerin/yörelerin sorunlarını
araştırıp dile getirmek, çözüm önerileri ve/veya projeler geliştirmek amacıyla
bölgesel nitelikli çalışma ve proje grupları kurulması öncelik taşır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Mali Hükümler
Madde 15
Bütçe
Federasyonun yıllık hesap dönemi 1 Ocak’ta başlar ve 31
Aralık’ta sona erer.
Federasyonun bütçesi, amaçları doğrultusunda, etkin olarak
çalışmasına ve konfederasyona gerekli katkıyı yapmasına yetecek büyüklükte
olmalıdır. Bu itibarla, Federasyona yapılacak ödenti miktarları günün
koşullarına ve ihtiyaca göre Yönetim Kurulu tarafından belirlenir.
Madde 16
Federasyonun Gelirleri
Federasyonun gelirleri aşağıda gösterilmiştir.
1. Aidatlar
(a) Giriş Aidatı: Giriş aidatı alınmamaktadır.
(b) Yıllık Aidat: Bütçede öngörülen, üye dernekler
tarafından, üyeliğin devamı süresince Federasyona her yıl ödenecek meblağdır.
Yıllık aidat miktarını arttırma veya azaltma yetkisi Yönetim Kuruluna
verilmiştir.
2. Katkı payları
Katkı payları, federasyonun amaçları doğrultusunda
görevlerini etkin bir şekilde yürütebilmek, üst kuruluşlara olan
yükümlülüklerini yerine getirebilmek amacıyla ihtiyaç duyacağı ek gelirlerdir.
Katkı paylarının tutarları ve ödeme şekli Federasyon iç yönetmeliği ile
düzenlenir.
3. Diğer Gelirler
Federasyon taşınır ve taşınmaz malları ile haklarının kiraya
verilmesinden sağlanan gelirler, taşınır değerler gelirleri, her türlü
faaliyetten elde edilen gelirler; koşullu veya koşulsuz bağış, vasiyet ve
yardımlar, ortaklıklar, iktisadi işletmeler ve lokalden sağlanacak gelirler ile
sair gelirlerden ibarettir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler
Madde 17
Tüzük Değişikliği
Genel kurul, katılma hakkı bulunan üyelerin salt
çoğunluğunun, tüzük değişikliği ve derneğin feshi hallerinde, üçte ikisinin
katılımı ile toplanır. Çoğunluğun sağlanamaması sebebiyle toplantının
ertelenmesi durumunda ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz ancak, bu toplantıya
katılan üye sayısı, yönetim ve denetim kurulları üye tam sayısının iki katından
az olamaz. Tüzük değişikliğine ilişkin karar her halükarda katılanların 2/3 ün
kararı ile alınır.
Madde 18
Federasyonun Dağıtılması
Federasyonun feshine Genel Kurul yetkilidir. Fesih kararı
verilebilmesi için Federasyon
delegelerinin en az üçte ikisinin toplantıda hazır bulunması
şarttır. İlk toplantıda üçte iki çoğunluk hazır bulunmadığı takdirde, ikinci
toplantıda, toplanacak delegelerin yönetim ve denetim kurulları üye tam
sayısının iki katından az olmamak kaydıyla, federasyonun feshi konusu
görüşülür. Ancak, fesih kararının hazır bulunan delegelerin üçte iki oy
çoğunluğu ile alınması zorunludur.
Federasyonun para, mal ve haklarının tasfiyesi aşağıda
belirtilen esaslara göre yapılır.
Federasyonun para, mal ve haklarının devri, son yönetim
kurulu üyelerinden oluşan tasfiye kurulunca yapılır. Bu işlemlere, feshe
ilişkin genel kurul kararının alındığı veya kendiliğinden sona erme halinin
kesinleştiği tarihten itibaren başlanır. Tasfiye süresi içinde bütün işlemlerde
federasyon adında “tasfiye halinde Marmara ve İç Anadolu Sanayi ve İş Dünyası
Federasyonu” ibaresi kullanılır.
Tasfiye kurulu, önce derneğin hesaplarını inceler. İnceleme
esnasında derneğe ait defterler, alındı belgeleri, harcama belgeleri, tapu ve
banka kayıtları ile diğer belgelerinin tespiti yapılarak varlık ve
yükümlülükleri bir tutanağa bağlanır. Tasfiye işlemleri sırasında federasyonun
borçlu olması halinde alacaklılarına çağrıda bulunulur ve varsa malları paraya
çevrilerek alacaklılara ödenir. Federasyonun alacaklı olması durumunda
borçlulardan alacaklar tahsil edilir.
Alacakların tahsil edilmesi ve borçların ödenmesinden sonra
kalan para ve mallar üye sayıları oranında dernekler arasında paylaşılır.
Federasyonun para, mal ve haklarının tasfiye ve intikal
işlemlerinin tamamlanmasını müteakip tasfiye kurulu tarafından durumun yedi gün
içinde bir yazı ile federasyon merkezinin bulunduğu yerin mülki idare
amirliğine bildirilmesi ve bu yazıya tasfiye tutanağının da eklenmesi
zorunludur.
Tasfiyeye ilişkin tüm işlemler tasfiye tutanağında
gösterilir ve tasfiye işlemleri, mülki idare amirliklerince haklı bir nedene
dayanılarak verilen ek süreler hariç üç ay içinde tamamlanır.
Federasyon defter ve belgelerini tasfiye kurulu sıfatıyla
son yönetim kurulu üyeleri saklamakla görevlidir. Bu görev, bir yönetim kurulu
üyesine de verilebilir. Bu defter ve belgelerin saklanma süresi beş yıldır.
Tasfiyenin mahkeme kararı ile yapılması:
Tüzükte tasfiyenin ne şekilde yapılacağının genel kurul
kararına bırakıldığı hallerde, genel kurul tarafından bir karar alınmamış veya
genel kurul toplanamamış veya son yönetim kuruluna yapılan tebligata rağmen
tasfiye işlemleri yapılmamışsa, yahut federasyon mahkeme kararı ile
feshedilmişse, federasyonun bütün para, mal ve hakları, mahkeme kararıyla
bulunduğu ildeki amacına en yakın ve kapatıldığı tarihte en fazla üyeye sahip
derneğe devredilir.
Federasyonun para, mal ve haklarının tasfiyesi mahkeme
kararında belirtilen esaslara göre yapılır ve tasfiyenin tamamlanmasını
müteakip, durum ilgili mülki idare amirliğine bildirilir.
Madde 19
Hüküm Eksikliği
Bu ana tüzüğün uygulanması sırasında ortaya çıkacak hüküm
eksikliklerinde Türk Medeni Kanunu ile Dernekler Kanununun ilgili hükümleri
uygulanır.
Madde 20
Yürürlük
Bu ana tüzük, Geçici Yönetim Kurulu tarafından mülki
amirliğe başvurulması ile birlikte yürürlüğe girer.
Madde 21
Delegelerin Hakları
Hiçbir delege, federasyona delege olmaya ve delege kalmaya
zorlanamaz ve her delege yazılı bildirim ile istifa etme hakkına sahiptir. Her
delegenin Genel Kurul’da bir oy hakkı vardır ve delege oyunu bizzat kendisi
kullanmak zorundadır. Federasyon delegeleri eşit haklara sahiptir.
Federasyon tüzüklerinde, delegeler arasında dil, ırk, renk,
cinsiyet, din ve mezhep, aile, zümre, sınıf farkı gözeten hükümler bulunamaz ve
tüzüğe eşitliği bozan veya bazı delegeler ayrıcalık tanıyan hükümler konulamaz.
Onursal delegeler istedikleri takdirde aidat verebilirler, onursal delegelerin
oy hakkı yoktur.
Madde 22
Organlara Seçilenlerin İdareye Bildirilmesi
Genel Kurulca yapılan seçimi izleyen otuz gün içinde,
Yönetim Kurulu Başkanı tarafından; yönetim ve denetleme kurulları ile derneğin
diğer organlarına seçilen asil ve yedek
delegeler,Genel Kurul Sonuç Bildirimi” ile Federasyon
merkezinin bulunduğu yerin en büyük mülki amirliğine bildirilir.
Madde 23
Defter ve Kayıtlar
Federasyon aşağıda yazılı defterleri tutar.
a) İşletme hesabı esasında tutulacak defterler ve uyulacak
esaslar aşağıdaki gibidir:
1) Karar Defteri: Yönetim kurulu kararları tarih ve numara
sırasıyla bu deftere yazılır ve kararların altı toplantıya katılan üyelerce
imzalanır.
2) Üye Kayıt Defteri: Derneğe üye olarak girenlerin kimlik
bilgileri, derneğe giriş ve çıkış tarihleri bu deftere işlenir. Üyelerin
ödedikleri giriş ve yıllık aidat miktarları bu deftere işlenebilir.
3) Evrak Kayıt Defteri: Gelen ve giden evraklar, tarih ve
sıra numarası ile bu deftere kaydedilir. Gelen evrakın asılları ve giden
evrakın kopyaları dosyalanır. Elektronik posta yoluyla gelen veya giden
evraklar çıktısı alınmak suretiyle saklanır.
4) Demirbaş Defteri: Derneğe ait demirbaşların edinme tarihi
ve şekli ile kullanıldıkları veya verildikleri yerler ve kullanım sürelerini
dolduranların kayıttan düşürülmesi bu deftere işlenir.
5) İşletme Hesabı Defteri: Dernek adına alınan gelirler ve
yapılan giderler açık ve düzenli olarak bu deftere işlenir.
6) Alındı Belgesi Kayıt Defteri: Alındı belgelerinin seri ve
sıra numaraları, bu belgeleri alan ve iade edelerin adı, soyadı ve imzaları ile
aldıkları ve iade ettikleri tarihler bu deftere işlenir.
b) Bilanço esasında tutulacak defterler ve uyulacak esaslar
aşağıdaki gibidir:
1) (a) bendinin 1, 2, 3 ve 6’ncı alt bentlerinde kayıtlı
defterleri bilanço esasında defter tutan dernekler de tutarlar.
2) Yevmiye Defteri, Büyük Defter ve Envanter Defteri: Bu
defterlerin tutulma usulü ile kayıt şekli Vergi Usul Kanunu ile bu Kanununun
Maliye Bakanlığına verdiği yetkiye istinaden yayımlanan Muhasebe Sistemi
Uygulama Genel Tebliğleri esaslarına göre yapılır.
Bu maddede sayılan ve derneklerce tutulması zorunlu olan
defterlerin dernekler biriminden veya noterden onaylı olması zorunludur.
Tutulacak defter ve kayıtların Türkçe olması zorunludur.
Defterler mürekkepli kalemle yazılır. Defterler bilgisayar ortamında da
tutulabilir. Ancak form veya sürekli form şeklinde tutulacak defterler,
kullanılmaya başlanmadan önce her bir sayfasına numara verilerek ve
onaylatılarak kullanılabilir. Onaylı sayfalar kullanıldıktan sonra defter
haline getirilerek muhafaza edilir.
Yevmiye defteri maddelerinde yapılan yanlışlar ancak
muhasebe kurallarına göre düzeltilebilir.
Diğer defter ve kayıtlara rakam ve yazılar yanlış yazıldığı
takdirde düzeltmeler ancak yanlış rakam ve yazı okunacak şekilde çizilmek, üst
veya yan tarafına veya ilgili bulunduğu hesaba doğrusu yazılmak suretiyle
yapılabilir. Yanlış rakam ve yazının çizilmesi halinde, bu rakam ve yazıyı
çizen tarafından paraflanır.
Defterlere geçirilen bir kayıt; kazımak, çizmek veya silmek
suretiyle okunamaz hale getirilemez.
Karar defterinin sayfa sonunda imza için bırakılan bölümü
hariç defterlerin satırları, çizilmeksizin boş bırakılamaz ve atlanamaz. Ciltli
defterlerde, defter sayfaları ciltten koparılamaz. Tasdikli form veya sürekli
form yapraklarının sırası bozulamaz ve bunlar yırtılamaz. Federasyona ait
belgeler, kaydedildikleri defterdeki kayıt sırasına uygun olarak
numaralandırılır ve dosyalanarak saklanır.
Madde 24
Gelir ve Giderlerde Usul
Federasyon gelirleri, alındı belgesi ile toplanır ve
giderler harcama belgesi ile yapılır.
Konfederasyon gelirlerinin bankalar aracılığı ile alınması
halinde banka tarafından düzenlenen dekont veya hesap özeti gibi belgeler
alındı belgesi yerine geçer.
Bu belgelerin saklama süresi 5 yıldır. Federasyon
gelirlerinin alınmasında kullanılacak alındı belgesi Yönetim Kurulu kararı ile
bastırılır. Bu alındı belgelerinin biçimi, bastırılması, onaylanması ve
kullanılması ile Federasyon gelirlerinin toplanmasında kullanılacak yetki
belgesine ilişkin hususlar yönetmelikle belirlenir.
Federasyon gelirlerini toplayacak kişi veya kişiler
Federasyon Yönetim Kurulu kararıyla belirlenir ve bunlar adına yetki belgesi
düzenlenir.
Federasyon kasasında bulundurulabilecek para miktarı
ihtiyaçlar dikkate alınarak yönetim kurulunca belirlenir.
Derneğin Borçlanma Usulleri:
Federasyon, amaçlarını gerçekleştirmek için yönetim kurulu
kararı ile, üçüncü gerçek ve tüzel kişilerden borç alabileceği gibi bankalardan
da kredi alabilecektir. Ancak bir yıl içerisindeki toplam borçlanması bir
önceki yılın gelirlerinin yüzde seksenini geçemez.
Taşınmaz Mal Edinme:
Federasyon amacını gerçekleştirmek için bağış veya satın
alma yoluyla taşınmaz mal edinebilir ve bunları satabilir, hibe ve terk
edebilir. Kamu yararına çalışma kararı almadıktan sonra ikametgahı ile amaç ve
faaliyetleri için gerekli olanlardan başka taşınmaz mala sahip olamaz.
Federasyona satın alınan veya bağış ve vasiyet yoluyla intikal eden taşınmaz
mallar federasyon adına tapuya tescilden itibaren bir ay içinde Taşınmaz Mal
Bildirimini doldurmak suretiyle mülki idare amirliğine bildirilmelidir.
Madde 25
Genel Kurul Kararlarının İptali
Toplantıda hazır bulunan ve kanuna veya tüzüğe aykırı olarak
alınan Genel kurul kararlarına katılmayan her delege, karar tarihinden
başlayarak bir ay içinde; toplantıda hazır bulunmayan her delege kararı
öğrenmesinden başlayarak bir ay içinde ve her halde karar tarihinden başlayarak
üç ay içinde mahkemeye başvurmak suretiyle kararın iptalini isteyebilir. Diğer
organların kararlarına karşı, federasyon içi denetim yolları tükenmedikçe iptal
davası açılamaz.
Genel Kurul kararlarının yok veya mutlak butlanla hükümsüz
sayıldığı durumlar saklıdır.
Madde 26
Kurucu üye dernekler, Federasyonun tüzel kişilik
kazanmasının ardından, en geç bir ay içinde ilk Genel Kurul’a kadar sadece
Giriş Aidatını ödemekle yükümlüdürler.